Kérünk szánj 3 percet arra, hogy elolvasod ezt az oldalt, mielõtt elõszõr játszol online Tantrix-játékot az Inteneten. Jó hír számodra, hogy ezt már magyarul is megteheted...

Az elsõ lépés: A Tantrix hall (lobby) és használata
Ha elindítod a játékot, elõször is a Tantrix hallban (lobby) találod magad. Ez egy virtuális szoba, ahol az emberek találkoznak, s beszélgethetnek. Gyakran rövidítéseket is használnak, melyeket megtalálsz a Gyakran Ismételt Kérdések (FAQ) között.
Beléphetsz "vendég"-ként, vagy saját névvel, amit elõször regisztrálnod kell.

Ha megjelensz a hallban, beszélgethetsz a többiekkel, az üzenet soron keresztül. Belenézhetsz mások játékába ("kukucskál" - ezt akkor tudod megtenni, ha valamelyik szobában már látsz folyamatban lévõ mérkõzést) vagy elindíthatod a saját játékodat. Ehhez ki kell választanod egy színt oly módon, hogy egy "üres szobában", vagy egy olyanban, ahol valaki már vár Rád, egy "Én" felíratú lapkára klikkelsz. Ezután eldöntheted, hogy vársz ellenfélre, vagy a Robottal játszol.

Robot játék:
Elindításához nyomd meg a "Játssz Robot" gombot.
Személy ellen: Várj ellenfélre, vagy csatlakozz valakihez, aki arra vár. Válassz színt, majd nyomd meg az "Indít" felíratú gombot.


Második lépés: A Tantrix játékszoba és használata

Amikor elindítod a játékot, az egy külön ablakban fog elindulni. Minden játékos 6 lapkát bírtokol. A célod az, hogy a lehetõ leghosszabb egybefüggõ vonalat, vagy a legnagyobb hurkot kialakítsd a saját magad által választott színbõl.

Az elsõ játékos kijátssza az általa választott lapkát a játéktér közepére (kattints, majd húzd és engedd / click, drag and drop). A lapka elforgatásához, a lépés végelegesítése elõtt kattints a kijátszott lapkára. Minden kijátszott lapka után kapsz egy új lapkát. Ahhoz hogy a lépésed végleges legyen, kattints a kiválasztott lapka helyén találhatókék pontra. A játékot a következõ játékos folytatja oly módon, hogy õ is kijátszik egy lapkát úgy, hogy ez a lapka érinthezzen egy vagy több, már korábban kijátszott lapkával oly módon, hogy az összes érintkezõ oldalán a színeknek egyezniük kell.

Ha rád kerül a sor ...

Az érintkezõ oldalakon a színeknek egyezniük kell !

Mi az a kötelezõ hely ?

Bármely üres helyet, melyet 3 lapka körülvesz, kötelezõ helynek nevezünk (ezt a program egy színes ponttal jelzi). Minden játékosnak, amikor rá kerül a sor, fel kell tölteni az összes kötelezõ helyet, amennyiben az oda megfelelõ lapka a rendelkezésére áll (ezeket a lapkákat a program kis nyíllal jelzi.) ! Kötelezõ lapkának olyan lapkát hívunk, amely beleillik egy már meglévõ kötelezõ helybe (a lapkák szélén lévõ színek sorrendje megegyezik a kötelezõ hely által határolt lapkák érintkezõ színeinek sorrendjével). A játék során egyre több ilyen kötelezõ hely alakulhat ki, melyek általában oda vezetnek, hogy egy játékos egy körben több lapkát is kijátszhat. A legtöbb kötelezõ helyet a játékosok szándékosan alakítják ki abból a célból, hogy a saját vonalukat egy körön belül több lapkával építsék.

Kötelezõ hely, s egy lapka, mely oda illeszkedik (kötelezõ lapka)

Korlátozó szabályok

3 tiltott lépés van, mely nem engedélyezett mindaddig, amíg a zsákban van ki nem húzott lapka. Ha már nincs, a korlátozások megszûnnek.

Korlátozások:

Nem alakíthatsz ki olyan kötelezõ helyet, melyet három azonos szín határol ! Idõnként olyan is elõfordulhat, hogy egy kötelezõ helyet azért nem szabad kitöltened, mert ezzel éppen egy ilyen, csak azonos színnel körülhatárolt kötelezõ hely alakulna ki. Nincs olyan lapka, mely ilyen helyre beillene.
Nem tehetsz kötelezõ hely mellé! Az ábrán a 'X' hely 4 oldallal határolt kötelezõ hely lenne.
Nem tehetsz ellenõrzött oldalra! Ez egy négy oldalról határolt kötelezõ helyhez vezetne. Az ábrán van egy kötelezõ hely, 'A'. Így a 'B' nem megengedett hely, mely az úgynevezett ellenõrzött oldalon van, mivel az 'A' kötelezõ hely „ellenõrzi" ezt az oldalt.

Ne felejtds, ha a zsákban nincs lapka ezek a korlátozó szabályok megszûnnek !

A gyõztes

A játék akkor fejezõdik be, amikor minden lapka felhasználásra került. Minden játékos 1 pontot kap a leghosszabb egybefüggõ vonalába tartozó lapkák után, s kettõt a leghosszabb hurokban felhasználtakért. A kettõ közül a nagyobb érték számít. A gyõztes az, akinek a legmagasabb pontértéke adódik. Tehát pl. egy 12 lapkából álló huroknak nagyobb az értéke (24 pont) mint egy 23 hosszú egybefüggõ vonal értéke (23 pont).

Légy figyelmes ! Ahhoz, hogy nyerhess, szükséged lesz a játék folyamán körültekintõ helyzetelemzésre, és jó taktikai és stratégiai érzékre. Mivel a lapkák véletlenszerûen kerülnek a játékosokhoz, némi szerencse is beleszólhat a játék kimenetelébe. A tudásnak és a szerencsének ez az érdekes kombinációja teszi a Tantrix játékot élvezetessé mind a kezdõ, mind a gyakorlot játékosok számára.

Élvezd a játékot !

... és vigyázz ! A TANTRIX föggõséget okozhat. :-)

Play Tantrix Now!